tisdag 23 augusti 2011

Slutet närmar sig

Slutet på sommaren närmar sig med stormsteg. Så nu kommer en snabb sammanfattning av sommaren:

- Födelsedag och middag med musketörerna på Indigo.
- Midsommar. (En helt egen historia)
- Slottet
- Turister
- Loppisar
- Roadtrip... till Eckerö!
- Bröllop!
- Slott. Och loppisar.

Sådär, kompakt och fint! Ska försöka få fram lite bilder samt eventuellt skriva något mera om dessa olika punkter. Men så kanske vi ska ta upp lite mer av kommande tiden framför mig. Om 10 dagar är jag åter i Umeå, den 2 september återvänder jag. 31 augusti är den sista arbetsdagen för mig. Slottssäsongen börjar verkligen närma sig slutet. Känns lite tråkigt men även skönt att återvända till normalitet.

När jag kommer tillbaka till Umeå återvänder jag med storm till studentlivet, dels genom nationernas aktiviteter med bland annat en legendarisk togasittning och en traditionell räkfrossa som de första aktiviteterna. Men även studierna kommer att börja, jag kommer att under hösten läsa c-kurs i etnologi och därtill ska jag läsa, håll i er nu, FINSKA! Jepp, jag, finskans största skeptiker ska läsa finska. Detta ska bli intressant.

Andra förändringar som väntar i Umeå är att tre av rummen i min korridor kommer att byta invånare, håll tummarna med mig för att vi får tre roliga utbytesstudenter i år, för alla tre hyrs nämligen av universitetet, vilket innebär, utbytersstudenter. Hittills har vi haft tur med våra utbytesstudenter. Skräcken är asiater, tyvärr enligt min erfarenhet den värsta tänkbara grannen.

Inser hur många av mina vänner som har lämnat Umeå nu. Gabriella och Lina de senaste som lämnat staden. Kommer att sakna dem, men även alla som redan tidigare lämnat staden. Ska även verkligen anstränga mig för att hålla kontakten samt stärka mina band till de som fortfarande finns kvar i staden. Tror det kommer bli ett fantastiskt år.

Vi hörs!

2 kommentarer: